Kierunek: Geoinformatyka i techniki satelitarne

Rodzaj studiów

3,5- letnie studia, prowadzące do tytułu zawodowego inżyniera

Zasady rekrutacji

NOWA MATURA:

  • Na studia zostaną przyjęci w ramach limitu miejsc kandydaci, którzy spełnili wszystkie wymagania rekrutacyjne i uzyskali największą liczbę punktów.
  • Wspólna lista rankingowa utworzona będzie dla kandydatów z „nową” i „starą” maturą na podstawie wyników egzaminów z przedmiotów objętych zasadami rekrutacji.
  • Liczba punktów do listy rankingowej wyliczona będzie jako średnia ważona liczby punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z określonych dla kierunku przedmiotów.
  • Do postępowania rekrutacyjnego przyj­muje się liczbę punktów ze świadectwa dojrzałości uzyskaną za eg­zaminy maturalne.
  • Liczby punktów (oznaczone dalej przez R) wyliczane będą według wzoru:

R = 0,10 m1 + 0,10 m2 + 0,10 o1 + 0,10 o2+  0,10 p + 0,25 d1 + 0,25 d2

gdzie:

m1 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym,
m2 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym,
o1 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym,
o2 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym,
p – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym,
d1 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z jednego przedmiotu wybranego spośród: chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, wiedza o społeczeństwie na poziomie podstawowym,
d2– punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z  jednego przedmiotu wybranego spośród: chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, wiedza o społeczeństwie na poziomie rozszerzonym,

  • W przypadku, gdy na świadectwie dojrzałości podana jest punktacja danego przedmiotu wyłącznie na poziomie rozszerzonym, a w zasadach rekrutacji uwzględniane są też punkty za poziom podstawowy, przyjmuje się dla poziomu podstawowego punkty za poziom rozszerzony,
  • Gdy na świadectwie dojrzałości są wyniki odpowiednich egzaminów z kilku alternatywnie branych pod uwagę przedmiotów, przyjmuje się wyniki tylko z jednego przedmiotu, dającego największą liczbę punktów w rekrutacji.

STARA MATURA

  • Na studia zostaną przyjęci w ramach limitu miejsc kandydaci, którzy spełnili wszystkie wymagania rekrutacyjne i uzyskali największą liczbę punktów.
  • Wspólna lista rankingowa utworzona będzie dla kandydatów z „nową” i „starą” maturą na podstawie wyników egzaminów z przedmiotów objętych zasadami rekrutacji.
  • Liczba punktów do listy rankingowej wyliczona będzie jako średnia ważona liczby punktów odpowiadających wynikom egzaminu dojrzałości z określonych dla kierunku przedmiotów.
  • Liczby punktów (oznaczone dalej przez R) wyliczane będą według wzoru:

R = 0,10 m1 + 0,10 m2 + 0,10 o1 + 0,10 o2+  0,10 p + 0,25 d1 + 0,25 d2

gdzie:

m1 – punkty za część ustną egzaminu dojrzałości z matematyki,
m2 – punkty za część pisemną egzaminu dojrzałości z matematyki,
o1 – punkty za część ustną egzaminu dojrzałości z języka obcego nowożytnego,
o2 – punkty za część pisemną egzaminu dojrzałości z języka obcego nowożytnego,
p – punkty za część ustną egzaminu dojrzałości z języka polskiego,
d1– punkty za część ustną egzaminu dojrzałości z jednego przedmiotu wybranego spośród: chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, wiedza o społeczeństwie,
d2– punkty za część pisemną egzaminu dojrzałości z jednego przedmiotu wybranego spośród: chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, wiedza o społeczeństwie,

  • Oceny uzyskane na egzaminie dojrzałości przelicza się na punkty według następujących zasad: w skali 6-stop.: cel.-100pkt., bdb.-85pkt., db.-65pkt., dst.-45pkt., mier., dop.-30pkt.; w skali 4-stop.: bdb.-100pkt., db.-65pkt., dst.-30pkt.
  • W przypadku, gdy na egzaminie dojrzałości nie ma oceny za egzamin pisemny z danego przedmiotu, a w zasadach rekrutacji uwzględniana jest taka ocena, przyjmuje się ocenę za egzamin ustny i odwrotnie, gdy nie ma oceny za egzamin ustny z danego przedmiotu przyjmuje się ocenę za egzamin pisemny.
  • Gdy na świadectwie dojrzałości są wyniki odpowiednich egzaminów z kilku alternatywnie branych pod uwagę przedmiotów, przyjmuje się wyniki tylko z jednego przedmiotu, dającego największą liczbę punktów w rekrutacji.
  • Przez „przedmiot wybrany” rozumie się ten sam przedmiot zdawany jako obowiązkowy ( zdawany w części pisemnej egzaminu dojrzałości) lub (i) jako dodatkowy ( zdawany w części ustnej egzaminu dojrzałości), nie brany pod uwagę w pozostałej części wzoru na liczbę punktów.

Rodzaj studiów

3,5- letnie studia, prowadzące do tytułu zawodowego inżyniera

Zasady rekrutacji

NOWA MATURA:

  • Na studia zostaną przyjęci w ramach limitu miejsc kandydaci, którzy spełnili wszystkie wymagania rekrutacyjne i uzyskali największą liczbę punktów.
  • Wspólna lista rankingowa utworzona będzie dla kandydatów z „nową” i „starą” maturą na podstawie wyników egzaminów z przedmiotów objętych zasadami rekrutacji.
  • Liczba punktów do listy rankingowej wyliczona będzie jako średnia ważona liczby punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z określonych dla kierunku przedmiotów.
  • Do postępowania rekrutacyjnego przyj­muje się liczbę punktów ze świadectwa dojrzałości uzyskaną za eg­zaminy maturalne.
  • Liczby punktów (oznaczone dalej przez R) wyliczane będą według wzoru:

R = 0,10 m1 + 0,10 m2 + 0,10 o1 + 0,10 o2+  0,10 p + 0,25 d1 + 0,25 d2

gdzie:

m1 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym,
m2 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym,
o1 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym,
o2 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym,
p – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym,
d1 – punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z jednego przedmiotu wybranego spośród: chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, wiedza o społeczeństwie na poziomie podstawowym,
d2– punkty za część pisemną egzaminu maturalnego z  jednego przedmiotu wybranego spośród: chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, wiedza o społeczeństwie na poziomie rozszerzonym,

  • W przypadku, gdy na świadectwie dojrzałości podana jest punktacja danego przedmiotu wyłącznie na poziomie rozszerzonym, a w zasadach rekrutacji uwzględniane są też punkty za poziom podstawowy, przyjmuje się dla poziomu podstawowego punkty za poziom rozszerzony,
  • Gdy na świadectwie dojrzałości są wyniki odpowiednich egzaminów z kilku alternatywnie branych pod uwagę przedmiotów, przyjmuje się wyniki tylko z jednego przedmiotu, dającego największą liczbę punktów w rekrutacji.

STARA MATURA

  • Na studia zostaną przyjęci w ramach limitu miejsc kandydaci, którzy spełnili wszystkie wymagania rekrutacyjne i uzyskali największą liczbę punktów.
  • Wspólna lista rankingowa utworzona będzie dla kandydatów z „nową” i „starą” maturą na podstawie wyników egzaminów z przedmiotów objętych zasadami rekrutacji.
  • Liczba punktów do listy rankingowej wyliczona będzie jako średnia ważona liczby punktów odpowiadających wynikom egzaminu dojrzałości z określonych dla kierunku przedmiotów.
  • Liczby punktów (oznaczone dalej przez R) wyliczane będą według wzoru:

R = 0,10 m1 + 0,10 m2 + 0,10 o1 + 0,10 o2+  0,10 p + 0,25 d1 + 0,25 d2

gdzie:

m1 – punkty za część ustną egzaminu dojrzałości z matematyki,
m2 – punkty za część pisemną egzaminu dojrzałości z matematyki,
o1 – punkty za część ustną egzaminu dojrzałości z języka obcego nowożytnego,
o2 – punkty za część pisemną egzaminu dojrzałości z języka obcego nowożytnego,
p – punkty za część ustną egzaminu dojrzałości z języka polskiego,
d1– punkty za część ustną egzaminu dojrzałości z jednego przedmiotu wybranego spośród: chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, wiedza o społeczeństwie,
d2– punkty za część pisemną egzaminu dojrzałości z jednego przedmiotu wybranego spośród: chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, wiedza o społeczeństwie,

  • Oceny uzyskane na egzaminie dojrzałości przelicza się na punkty według następujących zasad: w skali 6-stop.: cel.-100pkt., bdb.-85pkt., db.-65pkt., dst.-45pkt., mier., dop.-30pkt.; w skali 4-stop.: bdb.-100pkt., db.-65pkt., dst.-30pkt.
  • W przypadku, gdy na egzaminie dojrzałości nie ma oceny za egzamin pisemny z danego przedmiotu, a w zasadach rekrutacji uwzględniana jest taka ocena, przyjmuje się ocenę za egzamin ustny i odwrotnie, gdy nie ma oceny za egzamin ustny z danego przedmiotu przyjmuje się ocenę za egzamin pisemny.
  • Gdy na świadectwie dojrzałości są wyniki odpowiednich egzaminów z kilku alternatywnie branych pod uwagę przedmiotów, przyjmuje się wyniki tylko z jednego przedmiotu, dającego największą liczbę punktów w rekrutacji.
  • Przez „przedmiot wybrany” rozumie się ten sam przedmiot zdawany jako obowiązkowy ( zdawany w części pisemnej egzaminu dojrzałości) lub (i) jako dodatkowy ( zdawany w części ustnej egzaminu dojrzałości), nie brany pod uwagę w pozostałej części wzoru na liczbę punktów.

Opłata za studia

2200 zł - za semestr

Czego się tu nauczysz?

Absolwent kierunku zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu szeroko rozumianych nauk geoinformatycznych, w szczególności z zakresu: gospodarki przestrzennej, geodezji, kartografii, informatyki, budownictwa i podstaw technik satelitarnych. Będzie potrafił pracować w interdyscyplinarnych zespołach takich jak informatycy, projektanci, kartografowie, geologowie, geodeci, architekci, planiści przestrzenni.

Absolwent będzie umiał samodzielnie zaprojektować i wykonać oprogramowanie wykorzystywane przez specjalistów, którzy w swojej pracy bazują na dostępnych informacjach przestrzennych, będzie również umiał odpowiednio dobrać i wykorzystać technologie GIS (systemów informacji przestrzennej). Absolwent będzie przygotowany do pracy w instytucjach i firmach zajmujących się tworzeniem produktów geoinformacyjnych: map cyfrowych, geoportali, aplikacji komputerowych i mobilnych mających za zadanie pozyskanie i przetworzenie danych przestrzennych, a także w przedsiębiorstwach zarządzających danymi geoinformatycznymi (np. planowanie przestrzenne, ochrona środowiska, logistyka i transport, geodezja i kartografia, budownictwo, geologia).

W zakresie wiedzy podstawowej Absolwent będzie wykazywał się:

  • znajomością nauk podstawowych (matematyka, fizyka, statystyka, prawo),
  • znajomością jednego języka nowożytnego,
  • znajomością ekonomiki prowadzonych prac oraz podstaw organizacji i zarządzania,

W zakresie wiedzy specjalistycznej Absolwent będzie wykazywał się:

  • znajomością metod badania i modelowania kształtu powierzchni Ziemi oraz znajomością numerycznego opracowania wyników pomiarów geodezyjnych,
  • znajomością metod i technologii wykonywania opracowań kartograficznych (map zasadniczych, topograficznych i tematycznych) na podstawie danych pozyskiwanych z różnych źródeł (pomiary klasyczne, pomiary fotogrametryczne i teledetekcyjne),
  • znajomością podstaw budownictwa oraz technologii BIM, a także znajomością wiedzy z zakresu gospodarki przestrzennej i planowania przestrzennego oraz inteligentnych systemów transportowych,
  • znajomością metodyki projektowania systemów informatycznych i geoinformacyjnych,
  • znajomością podstawowych uwarunkowań dotyczących danych geoinformatycznych pozyskiwanych z satelitów,
  • znajomością problematyki związaną z reprezentacją i przetwarzaniem różnych typów informacji w różnych strukturach i bazach danych.

W toku studiów Absolwent zdobędzie umiejętności:

  • pozyskiwania danych wykorzystywanych w systemach informacji przestrzennej oraz prowadzenia tych systemów na różnych szczeblach administracji państwowej,
  • projektowania i wykonania aplikacji geoinformacyjnych wykorzystywanych w systemach informacji przestrzennej, geoportalach, programach wspomagających obliczenia geodezyjne, aplikacji nawigacyjnych, systemów katastralnych,
  • zastosowania popularnych grupy algorytmów i technologii wykorzystywanych w manipulowaniu różnego rodzaju danymi,
  • wykorzystania narządzi i technologii wykorzystywane w procesie produkcji i późniejszego utrzymania oprogramowania oraz tworzenia i aktualizacji baz danych,
  • pracy w zespole oraz będzie świadomy konieczności samokształcenia i doskonalenia nabytych umiejętności.