Kierunek: Pielęgniarstwo

Rodzaj studiów

3-letnie studia o profilu praktycznym, prowadzące do tytułu zawodowego licencjata pielęgniarstwa

Zasady rekrutacji

NOWA MATURA

Egzamin maturalny jest przeprowadzany w Polsce przez Centralną Komisję Egzaminacyjną od 2005 roku w liceach, a od 2006 roku w technikach. Jego wyniki są wyrażone w skali od 0 do 100%.

Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:

LP = 0,15 o1 + 0,35 o2 + 0,15 d1+ 0,35 d2


gdzie:

o1– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym

o2– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym

d1– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym

d2– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym

przy czym:

  • wyniki egzaminu maturalnego podane w procentach należy wpisać do systemu rekrutacyjnego przeliczając je na punkty według zasady 1 procent = 1 punkt;
  • w przypadku, gdy na świadectwie dojrzałości podana jest punktacja danego przedmiotu wyłącznie na poziomie rozszerzonym, a w zasadach rekrutacji uwzględniane są też punkty za poziom podstawowy, przyjmuje się dla poziomu podstawowego punkty za poziom rozszerzony;

MATURA  IB

International Baccalaureate Diploma (matura międzynarodowa IB) jest to kwalifikacja międzynarodowa odpowiadająca polskiej maturze, organizowana przez szkoły akredytowane przez International Baccalaureate (listę takich szkół można znaleźć na stronie organizacji: www.ibo.org). Egzamin ten charakteryzuje się tym, że na dyplomie matury międzynarodowej znajdują się oceny z sześciu lub siedmiu przedmiotów, wyrażone w skali od 1 do 7.

Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:

LP = 0,15 o1 + 0,35 o2 + 0,15 d1+ 0,35 d2

 

gdzie:

o1– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu IB na poziomie SL

o2– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu IB na poziomie HL

d1– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu IB na poziomie SL

d2– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu IB na poziomie HL

przy czym:

  • wyniki egzaminu IB należy wpisać do systemu rekrutacyjnego przeliczając je na punkty według zasady:
    • 1 punkt IB – 10 punktów,
    • 2 punkty IB – 30 punktów,
    • 3 punkty IB – 44 punktów,
    • 4 punkty  IB– 58 punktów,
    • 5 punktów IB – 72 punktów,
    • 6 punktów IB – 86 punktów,
    • 7 punktów IB – 100 punktów,
  • poziom SL traktowany jest jak poziom podstawowy, a poziom HL jak poziom rozszerzony;
  • w przypadku, gdy na dyplomie IB podana jest punktacja danego przedmiotu wyłącznie na poziomie HL, a w zasadach rekrutacji uwzględniane są też punkty za poziom SL, przyjmuje się dla poziomu SL punkty za poziom HL;

MATURA  EB

European Baccalaureate (matura europejska) – prawo do wydawania tego typu świadectw posiadają jedynie Szkoły Europejskie i  szkoły akredytowane. Listę szkół oferujących naukę w ramach tego programu można znaleźć na stronie organizacji: www.eursc.org. Maturę europejską zdaje się w formie pięciu egzaminów pisemnych i trzech egzaminów ustnych. Każda ocena wystawiana jest w skali 1–10.

Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:

LP = 0,15 o1 + 0,35 o2 + 0,15 d1+ 0,35 d2

 

gdzie:

o1– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu EB na poziomie podstawowym

o2– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu EB na poziomie rozszerzonym

d1– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu EB na poziomie podstawowym

d2– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu EB na poziomie rozszerzonym

przy czym:

  • wyniki egzaminu EB należy wpisać do systemu rekrutacyjnego przeliczając je na punkty według zasady:
    • 1 – 1,95 punktów EB – 5 punktów,
    • 2 – 2,95 punktów EB – 10 punktów,
    • 3 – 3,95 punktów EB – 15 punktów,
    • 4 – 4,95 punktów EB – 20 punktów,
    • 5 – 5,95 punktów EB – 25 punktów,
    • 6 – 6,95 punktów EB – 30 punktów,
    • 7 – 7,95 punktów EB – 47,5 punktów,
    • 8 – 8,95 punktów EB – 65 punktów,
    • 9 – 9,95 punktów EB – 82,5 punktów,
    • 10 punktów EB – 100 punktów,
  • w przypadku, gdy na dyplomie EB podana jest punktacja danego przedmiotu wyłącznie na poziomie rozszerzonym, a w zasadach rekrutacji uwzględniane są też punkty za poziom podstawowy, przyjmuje się dla poziomu podstawowego punkty za poziom rozszerzony;

STARA MATURA

Egzamin dojrzałości jest to egzamin przeprowadzany w Polsce w szkołach średnich do 2004 roku w liceach , a od 2006 roku w technikach. Egzamin ten charakteryzuje się tym, że jego wyniki są wyrażone w skali od 2 do 5 (do roku 1991) lub od 1 do 6 (w latach późniejszych).

uwaga! Jeżeli kandydat posiada zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów z OKE, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty to posiadane przez niego wyniki będą przez komisje rekrutacyjne przeliczane w skali 1 procent = 1 punkt i przypisywane do przedmiotów, i poziomów nowej matury. W tym celu kandydat zobowiązany jest wgrać na swój profil rekrutacyjny skany dokumentów uprawniających do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz innych dokumentów wymaganych do podjęcia studiów w kraju ich wydania. Brak wgrania skanów wskazanego dokumentu w terminie może skutkować uzyskaniem zero (0) punktów rekrutacyjnych i  nieprzyjęciem na studia.

Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:

LP = 0,15 o1 + 0,35 o2 + 0,15 d1+ 0,35 d2

 

gdzie:

o1– oznacza ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części ustnej egzaminu dojrzałości

o2– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu dojrzałości

d1– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części ustnej egzaminu dojrzałości

d2– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu dojrzałości

przy czym:

  • wyniki egzaminu dojrzałości podane w ocenach przeliczane są na punkty według zasady:
    • w skali 6-stopniowej: ocena celująca – 100 punktów, ocena bardzo dobra – 85 punktów, ocena dobra – 65 punktów, ocena dostateczna – 45 punktów, ocena mierna i dopuszczająca – 30 punktów,
    • w skali 4-stopniowej: ocena bardzo dobra – 100 punktów, ocena dobra – 65 punktów, ocena dostateczna – 30 punktów.
  • w przypadku, gdy na egzaminie dojrzałości nie ma oceny za egzamin pisemny z danego przedmiotu, a w zasadach rekrutacji uwzględniana jest taka ocena, przyjmuje się ocenę za egzamin ustny i odwrotnie, gdy nie ma oceny za egzamin ustny z danego przedmiotu przyjmuje się ocenę za egzamin pisemny.;

MATURA ZAGRANICZNA

Matura zagraniczna jest to dokument spoza polskiego systemu edukacji, który w kraju jego wydania uprawnia do podjęcia studiów.

  • Posiadane przez kandydata wyniki są analizowane przez komisje rekrutacyjne i przeliczane do skali od 0 do 100. Przeliczone w ten sposób punkty są przypisywane do przedmiotów i poziomów nowej matury. W tym celu kandydat zobowiązany jest wgrać na swój profil rekrutacyjny skany dokumentów uprawniających do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz innych dokumentów wymaganych do podjęcia studiów w kraju ich wydania.
  • Jeżeli kandydat posiada zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów z OKE, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty to posiadane przez niego wyniki będą przez komisje rekrutacyjne przeliczane w skali 1 procent = 1 punkt i przypisywane do przedmiotów, i poziomów nowej matury. W tym celu kandydat zobowiązany jest wgrać na swój profil rekrutacyjny skany dokumentów uprawniających do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz innych dokumentów wymaganych do podjęcia studiów w kraju ich wydania. Brak wgrania skanów wskazanego dokumentu w terminie może skutkować uzyskaniem zero (0) punktów rekrutacyjnych i  nieprzyjęciem na studia.

uwaga! Jeżeli kandydat nie wgra skanów wymaganych dokumentów w terminie, wówczas uzyska zero (0) punktów rekrutacyjnych, co może skutkować nieprzyjęciem na studia.

Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:

LP = 0,15 o1 + 0,35 o2 + 0,15 d1+ 0,35 d2

 

gdzie:

o1– oznacza punkty/ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym

o2– oznacza punkty/ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym

d1– oznacza punkty/ocenę za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym

d2– oznacza punkty/ocenę za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym

przy czym:

  • wyniki egzaminu maturalnego przelicza się na punkty równe częściom całkowitym liczb wyliczonych według wzoru:  P = 98 ( S-m) / (M – m) + 2, gdzie S jest przeliczaną oceną, M – maksymalną, m – minimalną (dopuszczającą – kwalifikującą) oceną według skali stosowanej w szkole zagranicznej;
  • w przypadku, gdy na egzaminie maturalnym nie ma oceny za egzamin pisemny, a w zasadach rekrutacji uwzględniana jest taka ocena, przyjmuje się ocenę za egzamin ustny i odwrotnie, gdy nie ma oceny za egzamin ustny z danego przedmiotu przyjmuje się ocenę za egzamin pisemny;
  • w przypadku, gdy na świadectwie dojrzałości podana jest punktacja danego przedmiotu wyłącznie na poziomie rozszerzonym, a w zasadach rekrutacji uwzględniane są też punkty za poziom podstawowy, przyjmuje się dla poziomu podstawowego punkty za poziom rozszerzony;

W przypadku kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia i przyjętych na studia, wymagane jest orzeczenie lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia studiów, dostarczane wraz z kompletem wymaganych dokumentów na studia.

W trakcie nauki student może być narażony na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych dla zdrowia:

  • czynne uczestnictwo w programowych zajęciach praktycznej nauki zawodu pielęgniarki związane z nadmiernym wysiłkiem fizycznym
  • obciążeniem psychicznym
  • szkodliwymi czynnikami biologicznymi i chemicznymi mogącymi wystąpić w placówkach opieki zdrowotnej

OLIMPIADA

  • Zwolnienie z egzaminu dojrzałości bądź egzaminu maturalnego z języka obcego na podstawie certyfikatu jest równoznaczne z uzyskaniem maksymalnej liczby punktów – 100% z tego przedmiotu.
  • Laureaci oraz finaliści olimpiad stopnia centralnego oraz laureaci konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich, uzyskują 100 % punktów rekrutacyjnych z każdego przedmiotu branego pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym opartym wyłącznie na konkursie świadectw. Sprawdź jakie to olimpiady.
  • Wyniki egzaminu maturalnego dwujęzycznego nie są uznawane z przedmiotów innych niż języki obce nowożytne, dla tych przedmiotów obowiązują wyniki egzaminów maturalnych jak dla poziomu podstawowego i rozszerzonego, w zależności od tego, na jakim poziomie przedmiot był zdawany. Wyniki egzaminu maturalnego dwujęzycznego uzyskane na świadectwie dojrzałości uznawane są wyłącznie z języka obcego nowożytnego. Przelicza się je na procenty „nowej” matury z wagą 1,2 na świadectwie dojrzałości za poziom rozszerzony, jednak nie więcej niż 100%, chyba, że szczegółowe zasady rekrutacji dla kierunku na wydziale stanowią inaczej.

Kandydat rekrutujący się na kierunek Pielęgniarstwo ma prawo w ramach jednej opłaty rekrutacyjnej wybrać drugi kierunek spośród:

  • Fizjoterapia
  • Położnictwo
  • Ratownictwo medyczne

Jednakże zostanie na niego kwalifikowany wyłącznie gdy:

  • nie zostanie zakwalifikowany do przyjęcia na pierwszy wskazany we wniosku kierunek czyli – Pielęgniarstwo;
  • na drugim wybranym we wniosku kierunku – będą wolne miejsca (czyli niewypełnione przez kandydatów, którzy wybrali ten kierunek jako pierwszy we wniosku);
  • na drugim wybranym we wniosku kierunku – spełni wszystkie wymogi rekrutacyjne i uzyska odpowiednią liczbę punktów rekrutacyjnych wymaganych do zakwalifikowania zgodnie z zasadami rekrutacji określonymi dla tego kierunku.

PROGI PUNKTOWE:

Na Uniwersytecie Zielonogórskim nie prowadzi się statystyk oraz nie publikuje się progów punktowych*. Rekrutacja na naszej Uczelni polega na zakwalifikowaniu kandydatów o największej liczbie punktów rekrutacyjnych w ramach uchwalonego limitu miejsc. Na wyniki rekrutacji w danym roku akademickim wpływ ma wiele zmiennych często, niezależnych od samych kandydatów, jak i od uczelni.

Do czynników, które mają wpływ na znaczenie różnic w danym roku akademickim, należy zaliczyć: stopień trudności matury, zainteresowanie danym kierunkiem studiów, limity miejsc, kryteria kwalifikacji czy zmiany w ofercie studiów. Z tego względu wyniki z poprzednich lat nie są wiarygodną podstawą do prognozowania wyników tegorocznej rekrutacji.

*za wyjątkiem kierunku lekarskiego

Limit miejsc

60

Czego się tu nauczysz?

Absolwent studiów zawodowych na kierunku Pielęgniarstwo otrzymuje tytuł zawodowy licencjata pielęgniarstwa. Absolwent przygotowany jest do samodzielnego pełnienia roli zawodowej posługując się wiedzą z zakresu przedmiotów ogólnych, podstawowych i kierunkowych, a przede wszystkim do świadczenia opieki zdrowotnej oraz zarządzania.

Powyższe zagadnienie realizowane jest poprzez:

  • rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych jednostki, grupy lub zbiorowości oraz określenie zasobów niezbędnych i dostępnych do ich zaspokojenia
  • planowanie i realizowanie opieki pielęgniarskiej, z uwzględnieniem metody procesu pielęgnowania i priorytetów opieki,
  • wykonywanie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • pomoc jednostce, rodzinie w osiąganiu zdrowia i niezależności w chorobie lub niepełnosprawności przez zapewnienie udziału we wszystkich formach opieki i samoopieki,
  • przestrzeganie zasad etyki zawodowej,
  • współpracę z profesjonalistami dla zapewnienia całościowej opieki jednostce i rodzinie,
  • organizowanie i podtrzymywanie bezpiecznego środowiska opieki i pracy,
  • dokumentowanie wszystkich etapów procesu pielęgnowania i wykorzystywanie tych informacji do oceny świadczonej opieki.

Promocja i edukacja zdrowotna realizowana jest przez:

  • ocenę indywidualnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do zachowania i przywracania zdrowia,
  • wspieranie jednostki, rodziny i grup społecznych w prowadzeniu zdrowego stylu życia,
  • uczenie jednostki, rodziny, grupy społecznej zachowania i przywracania zdrowia,
  • uczestniczenie w zdrowotnych kampaniach edukacyjnych.

Działanie w roli uczestnika zespołu opieki zdrowotnej następuje przez:

  • współpracę z jednostką, rodziną i innymi uczestnikami zespołu w planowaniu i realizowaniu usług zdrowotnych,
  • współpracę z innymi uczestnikami zespołu na rzecz zachowania bezpiecznego środowiska opieki i pracy zespołowej,
  • komunikowanie się z pacjentem, jego rodziną oraz z innymi uczestnikami zespołu.

Rodzaj studiów

2-letnie studia o rofilu praktycznym, prowadzące do tytułu zawodowego magistra pielęgniarstwa

Zasady rekrutacji

Uprawnione do podjęcia studiów są osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów i tytuł zawodowy licencjata pielęgniarstwa tego samego kierunku studiów.

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia powinien posiadać kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku studiów pielęgniarstwo, w szczególności:

  • posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu pielęgniarstwa i innych nauk medycznych, potrafi określić i wdrażać do praktyki zawodowej standardy profesjonalnej opieki pielęgniarskiej pacjenta w każdym wieku i stanie zdrowia,
  • ma szczegółową wiedzę i umiejętności dotyczące prowadzania badań naukowych w zakresie swojej specjalności oraz upowszechniania ich wyników,
  • organizuje i nadzoruje opiekę pielęgniarską, organizuje pracę podwładnych i własną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zabezpieczając interesy pacjentów, pracowników i organizacji, stosuje techniki zarządzania oraz rozwiązywania problemów organizacyjnych,
  • opracowuje programy edukacyjne i zdrowotne oraz potrafi realizować je w odniesieniu do wybranego środowiska społecznego, z uwzględnieniem potrzeb społeczności lokalnych.

Kandydaci przyjmowani są według kolejności na liście rankingowej, sporządzonej na podstawie punktacji za:

  1. przeliczony wynik ukończenia studiów wpisany do dyplomu,
  2. przeliczoną jedną publikację w czasopiśmie naukowym lub zawodowym, zgodnie z regułą: jako autor publikacji – 2 punkty, jako współautor publikacji – 1 punkt.

Jako kryterium dodatkowe brana jest pod uwagę liczba punktów za przeliczoną ocenę z egzaminu dyplomowego.

Wynik ukończenia studiów, oceny i średnie S ustalone według skali ocen stosowanej na innych uczelniach, przeliczane są na wynik, oceny i średnie N w skali ocen stosowanej na Uniwersytecie Zielonogórskim zgodnie z wzorem:  N=3(S-m)/(M-m)+2

przy oznaczeniach:

  • M – jest maksymalną,
  • m – minimalną (niedostateczną) oceną według skali stosowanej na innej uczelni.

Osoby przyjęte na studia drugiego stopnia, mogą być zobowiązane do uzupełnienia różnic programowych dotyczących wiedzy ogólnej z zakresu studiów pierwszego stopnia w terminach ustalonych przez dziekana.

W przypadku kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia i przyjętych na studia, wymagane jest orzeczenie lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia studiów, dostarczane wraz z kompletem wymaganych dokumentów na studia.

W trakcie nauki student może być narażony na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych dla zdrowia:

  • czynne uczestnictwo w programowych zajęciach praktycznej nauki zawodu pielęgniarki związane z nadmiernym wysiłkiem fizycznym
  • obciążeniem psychicznym
  • szkodliwymi czynnikami biologicznymi i chemicznymi mogącymi wystąpić w placówkach opieki zdrowotnej

Limit miejsc

60

Rodzaj studiów

2-letnie studia o rofilu praktycznym, prowadzące do tytułu zawodowego magistra pielęgniarstwa

Zasady rekrutacji

Uprawnione do podjęcia studiów są osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów i tytuł zawodowy licencjata pielęgniarstwa tego samego kierunku studiów.

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia powinien posiadać kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku studiów pielęgniarstwo, w szczególności:

  • posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu pielęgniarstwa i innych nauk medycznych, potrafi określić i wdrażać do praktyki zawodowej standardy profesjonalnej opieki pielęgniarskiej pacjenta w każdym wieku i stanie zdrowia,
  • ma szczegółową wiedzę i umiejętności dotyczące prowadzania badań naukowych w zakresie swojej specjalności oraz upowszechniania ich wyników,
  • organizuje i nadzoruje opiekę pielęgniarską, organizuje pracę podwładnych i własną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zabezpieczając interesy pacjentów, pracowników i organizacji, stosuje techniki zarządzania oraz rozwiązywania problemów organizacyjnych,
  • opracowuje programy edukacyjne i zdrowotne oraz potrafi realizować je w odniesieniu do wybranego środowiska społecznego, z uwzględnieniem potrzeb społeczności lokalnych.

Kandydaci przyjmowani są według kolejności na liście rankingowej, sporządzonej na podstawie punktacji za:

  1. przeliczony wynik ukończenia studiów wpisany do dyplomu,
  2. przeliczoną jedną publikację w czasopiśmie naukowym lub zawodowym, zgodnie z regułą: jako autor publikacji – 2 punkty, jako współautor publikacji – 1 punkt.

Jako kryterium dodatkowe brana jest pod uwagę liczba punktów za przeliczoną ocenę z egzaminu dyplomowego.

Wynik ukończenia studiów, oceny i średnie S ustalone według skali ocen stosowanej na innych uczelniach, przeliczane są na wynik, oceny i średnie N w skali ocen stosowanej na Uniwersytecie Zielonogórskim zgodnie z wzorem:  N=3(S-m)/(M-m)+2

przy oznaczeniach:

  • M – jest maksymalną,
  • m – minimalną (niedostateczną) oceną według skali stosowanej na innej uczelni.

Osoby przyjęte na studia drugiego stopnia, mogą być zobowiązane do uzupełnienia różnic programowych dotyczących wiedzy ogólnej z zakresu studiów pierwszego stopnia w terminach ustalonych przez dziekana.

W przypadku kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia i przyjętych na studia, wymagane jest orzeczenie lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia studiów, dostarczane wraz z kompletem wymaganych dokumentów na studia.

W trakcie nauki student może być narażony na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych dla zdrowia:

  • czynne uczestnictwo w programowych zajęciach praktycznej nauki zawodu pielęgniarki związane z nadmiernym wysiłkiem fizycznym
  • obciążeniem psychicznym
  • szkodliwymi czynnikami biologicznymi i chemicznymi mogącymi wystąpić w placówkach opieki zdrowotnej

Opłata za studia

2700 zł - za semestr

Limit miejsc

30

Czego się tu nauczysz?

Absolwent studiów otrzymuje tytuł zawodowy – magister pielęgniarstwa, posiada specjalistyczną wiedzę z obszaru nauk medycznych i nauk o zdrowiu, szerokie umiejętności praktyczne i organizacyjne, potrafi korzystać z wiedzy z zakresu nauk medycznych i humanistycznych podczas wykonywania zadań zawodowych, i prowadzić badania naukowe. Może być zatrudniony w publicznych i niepublicznych jednostkach medycznych, prowadzić własną działalność świadcząc zindywidualizowaną opiekę zdrowotną i zarządzać nią.

Dyplom magistra pielęgniarstwa uzyskuje absolwent studiów II stopnia na kierunku pielęgniarstwo, który potrafi:

  • rozwiązywać problemy zawodowe, szczególnie związane z podejmowaniem decyzji w sytuacjach trudnych, wynikających ze specyfiki zadań zawodowych i warunków ich realizacji;
  • określać standardy profesjonalnej opieki w każdym wieku i stanie zdrowia pacjenta oraz wdrażać je do praktyki zawodowej;
  • prowadzić badania naukowe w zakresie swojej specjalności oraz upowszechniać ich wyniki w celu rozwoju zawodu, wiedzy i praktyki pielęgniarskiej, podnoszenia jakości świadczeń oraz prowadzenia wymiany informacji;
  • organizować i nadzorować opiekę pielęgniarską, z uwzględnieniem przyjętych teorii i koncepcji opieki;
  • organizować pracę własną i współpracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zabezpieczając interesy pacjentów, pracowników i organizacji;
  • wykorzystywać przepisy prawa w działalności zawodowej oraz stosować je w praktyce w zarządzaniu organizacją, jej częścią lub zespołem pracowniczym (pielęgniarek i położnych);
  • opracowywać założenia polityki kadrowej oraz planu zatrudnienia personelu odpowiednio do strategii i zapotrzebowania pacjentów na opiekę pielęgniarską;
  • opracowywać i wdrażać do praktyki zawodowej narzędzia monitorowania i oceny jakości opieki pielęgniarskiej;
  • dokonywać wyboru i stosować określone metody, techniki organizatorskie i techniki zarządzania w badaniu, rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i usprawnianiu pielęgniarstwa;
  • dokonywać wyboru optymalnych metod nauczania i uczenia się oraz stosować wybrane z nich, w zależności od specyfiki treści nauczania oraz celu, który należy osiągnąć;
  • opracowywać programy edukacji zdrowotnej i realizować je w odniesieniu do wybranego środowiska społecznego, z uwzględnieniem potrzeb społeczności lokalnych.

Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów III stopnia – studiów doktoranckich.