uz-logo-pion-2.png

Sprawdź szczegółowe zasady przeliczania punktów rekrutacyjnych:

Uprawnione do podjęcia studiów są osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów.

Kandydaci przyjmowani są według kolejności na liście rankingowej, sporządzonej na podstawie punktacji uzyskanej za:

  1. wynik ukończenia studiów wpisany do dyplomu (ocena na dyplomie)
    • możliwość uzyskania:  3 - 5 punktów rekrutacyjnych
  2. zgodność/pokrewieństwo ukończonego kierunku z kierunkiem wybranym lub rozmowę kwalifikacyjną
    • możliwość uzyskania:  0 - 2 punktów rekrutacyjnych

Jako kryterium dodatkowe brana jest pod uwagę liczba punktów za przeliczoną ocenę z egzaminu dyplomowego. W przypadku nie wpisania oceny z egzaminu dyplomowego do systemu rekrutacyjnego przyjmuje się liczbę punktów zero.

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia powinien posiadać kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku filologia angielska, w szczególności:

  • kompetencje językowe w zakresie języka angielskiego co najmniej na poziomie B2,
  • wiedzę w zakresie podstawowych pojęć z obszaru językoznawstwa i literaturoznawstwa,
  • umiejętność opisu i interpretacji zjawisk i procesów językowych, literackich i kulturowych;
  • znajomość podstawowych technik, metod i narzędzi badawczych stosowanych w naukach filologicznych,
  • wiedzę na temat geograficznych, politycznych, społecznych realiów krajów angielskiego obszaru językowego,
  • wiedzę na temat dorobku kulturowego krajów anglojęzycznych.

SPRAWDŹ:

dla kierunku filologia angielska kierunkiem:

zgodnym jest: pokrewnym są:
  • filologia angielska
  • wszystkie filologie
  • filologia polska

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

2

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

1

wyjaśnienie:

  • kierunek zgodny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia jest to ten sam kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia z tytułem licencjata (lub równorzędnym w przypadku ukończenia studiów za granicą)
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany za zgodny

wyjaśnienie:

  • kierunek pokrewny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia  jest to kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia inny niż wybrany kierunek studiów drugiego stopnia i wskazany powyżej
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany jako pokrewny

Dodatkowych punktow rekrutacyjnych nie przypisuje się w przypadku:

  • gdy ukończony przez kandydata kierunek studiów nie jest ani zgodny, ani pokrewny z kierunkiem studiów drugiego stopnia.

Na przykład kandydat po kierunku :

  • studiów pierwszego stopnia filologia angielska, otrzymuje - 2 punkty
  • studiów pierwszego stopnia filologia polska, otrzymuje - 1 punkt
  • studiów pierwszego stopnia biologia, otrzymuje - 0 punktów
  • studiów drugiego stopnia (tytuł magistra) filologia angielska, otrzymuje - 0 punktów

Kandydat, który ukończył studia na kierunku innym niż zgodny lub pokrewny, zobowiązany jest przystąpić do rozmowy kwalifikacyjnej, dotyczącej zagadnień z zakresu treści podstawowych i kierunkowych objętych programem studiów pierwszego stopnia na wybranym kierunku studiów.

Rozmowa kwalifikacyjna punktowana jest w skali 0 – 1 punkt

gdzie:

  • 1 punkt – oznacza, że kandydat zdał rozmowę kwalifikacyjną, i może być kwalifikowany na studia,
  • 0 punktów - oznacza, że kandydat nie zdał rozmowy kwalifikacyjnej, i nie będzie przyjęty na studia.

Wynik ukończenia studiów (S) uzyskany na dyplomie wg skali ocen stosowanej na innej uczelni niż UZ,

przelicza się na wynik (N) - wg skali ocen stosowanej na UZ

zgodnie z wzorem:  N = 3 (S - m) / ( M - m ) + 2

przy oznaczeniach:

S - wynik uzyskany według skali ocen stosowanej na innych uczelni,

M – jest maksymalną oceną według skali stosowanej na innej uczelni.,

m – minimalną (dopuszczającą/kwalifikującą) oceną według skali stosowanej na innej uczelni.

Skalą (N) stosowaną na UZ jest skala: 5,0- 2,0, (gdzie M = 5,0; m = 2,0).

The interview entails the following:

  • Presentation and analytical discussion of a literary text (see the file below). The focus is on the writer’s context, themes, motifs, and problematic issues that possibly go beyond the text’s content, for example, philosophical import, political commentary, psychological mechanisms etc.
  • Presentation on one of the topics:

Topics in British Studies:

  1. The countries that make up the U.K. – their capitals and basic topography
  2. Famous landmarks
  3. British icons – people, fictional characters, products, places, etc.
  4. Traditions and customs
  5. Music, sitcoms, soap opera
  6. Celebrities
  7. Famous discoverers and inventors
  8. The government and major political parties
  9. British sports
  10. Lifestyle

Topics in American Studies

  1. Selected geographical regions of the United States
  2. The Constitution of the United States
  3. The federal government of the United States
  4. The legal system of the United States
  5. The educational system in the United States
  6. The American dream
  7. The American identity
  8. Religion in the United States
  9. Sports in the United States
  10. Ethnic, national, racial, etc. diversity
  • Presentation of individual research interests, including reasons for studying English philology as well as the working title and hypothetical content of an M.A. thesis.
  • Discussion of one of the following articles selected by the committee:

1 “Into the Melting Pot”

Link: https://www.economist.com/britain/2014/02/10/into-the-melting-pot

  1. “The London Effect”

Link: https://www.economist.com/britain/2013/09/16/the-london-effect

  1. “The Smoking Gun: Can We Do for Gun Control What We Are Doing to Control the Vaping and E-Cigarettes Epidemic?”
  2. “The Use of Anglicisms in the Field of Education: A Comparative Analysis of Romanian, German, and French”
  3. “Polysemous usage in domesticated English varieties: A case study of the verb ‘see’ in Nigerian English”
  1. Is Literature Dying in the Digital Age?”

 

  

FA - zagadnienia na rozmowę na II stopień studiów

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18