W rekrutacji punktowane są:
UWAGA:
|
W przypadku kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia i przyjętych na studia, wymagane jest orzeczenie lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia studiów, dostarczane wraz z kompletem wymaganych dokumentów na studia.
W trakcie nauki student może być narażony na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych dla zdrowia:
JAK PRZELICZYĆ PUNKTY:
Egzamin maturalny jest przeprowadzany w Polsce przez Centralną Komisję Egzaminacyjną od 2005 roku w liceach, a od 2006 roku w technikach. Jego wyniki są wyrażone w skali od 0 do 100%.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
gdzie:
o1– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym
o2– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
m1– oznacza punkty/ wynik uzyskany z matematyki z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym
x2– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
przy czym:
European Baccalaureate (matura europejska) – prawo do wydawania tego typu świadectw posiadają jedynie Szkoły Europejskie i szkoły akredytowane. Listę szkół oferujących naukę w ramach tego programu można znaleźć na stronie organizacji: www.eursc.org. Maturę europejską zdaje się w formie pięciu egzaminów pisemnych i trzech egzaminów ustnych. Każda ocena wystawiana jest w skali 1–10.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
o1– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu EB na poziomie podstawowym
o2– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu EB na poziomie rozszerzonym
m1– oznacza punkty za matematykę z części pisemnej egzaminu EB na poziomie podstawowym
x2– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu EB na poziomie rozszerzonym
przy czym:
International Baccalaureate Diploma (matura międzynarodowa IB) jest to kwalifikacja międzynarodowa odpowiadająca polskiej maturze, organizowana przez szkoły akredytowane przez International Baccalaureate (listę takich szkół można znaleźć na stronie organizacji: www.ibo.org). Egzamin ten charakteryzuje się tym, że na dyplomie matury międzynarodowej znajdują się oceny z sześciu lub siedmiu przedmiotów, wyrażone w skali od 1 do 7.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
o1– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu IB na poziomie SL
o2– oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu IB na poziomie HL
m1– oznacza punkty z matematyki z części pisemnej egzaminu IB na poziomie SL
x2– oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu IB na poziomie HL
przy czym:
Matura zagraniczna jest to dokument spoza polskiego systemu edukacji, który w kraju jego wydania uprawnia do podjęcia studiów.
uwaga! Jeżeli kandydat nie wgra skanów wymaganych dokumentów w terminie, wówczas uzyska zero (0) punktów rekrutacyjnych, co może skutkować nieprzyjęciem na studia.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
o1– oznacza punkty/ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym
o2– oznacza punkty/ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
m1– oznacza punkty/ocenę z matematyki z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym
x2– oznacza punkty/ocenę za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
przy czym:
P = 98 ( S-m) / (M – m) + 2,
gdzie S - jest przeliczaną oceną, M – maksymalną, m – minimalną (dopuszczającą – kwalifikującą) oceną według skali stosowanej w szkole zagranicznej;
Sprawdź jak przeliczyć swoje punkty >>>
Egzamin dojrzałości jest to egzamin przeprowadzany w Polsce w szkołach średnich do 2004 roku w liceach , a od 2006 roku w technikach. Egzamin ten charakteryzuje się tym, że jego wyniki są wyrażone w skali od 2 do 5 (do roku 1991) lub od 1 do 6 (w latach późniejszych).
uwaga! Jeżeli kandydat posiada zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów z OKE, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty to posiadane przez niego wyniki będą przez komisje rekrutacyjne przeliczane w skali 1 procent = 1 punkt i przypisywane do przedmiotów, i poziomów nowej matury. W tym celu kandydat zobowiązany jest wgrać na swój profil rekrutacyjny skany dokumentów uprawniających do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz innych dokumentów wymaganych do podjęcia studiów w kraju ich wydania. Brak wgrania skanów wskazanego dokumentu w terminie może skutkować uzyskaniem zero (0) punktów rekrutacyjnych i nieprzyjęciem na studia.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
o1– oznacza ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części ustnej egzaminu dojrzałości
o2– oznacza ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu dojrzałości
m1– oznacza ocenę z matematyki z części ustnej egzaminu dojrzałości
x2– oznacza ocenę za jeden przedmiot wybrany spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, matematyka z części pisemnej egzaminu dojrzałości
przy czym:
Laureaci oraz finaliści olimpiad stopnia centralnego uzyskują 100 % punktów rekrutacyjnych z każdego przedmiotu branego pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym opartym wyłącznie na konkursie świadectw.
Na kierunku pielęgniarstwo uwzględniane są nastepujące olimpiady:
Na kierunku tym nie publikujemy progów punktowych. Rekrutacja na naszej Uczelni polega na zakwalifikowaniu kandydatów o największej liczbie punktów rekrutacyjnych w ramach uchwalonego limitu miejsc. Na wyniki rekrutacji w danym roku akademickim wpływ ma wiele zmiennych często, niezależnych od samych kandydatów, jak i od uczelni. Do czynników, które mają wpływ na znaczenie różnic w danym roku akademickim, należy zaliczyć: stopień trudności matury, zainteresowanie danym kierunkiem studiów, limity miejsc, kryteria kwalifikacji czy zmiany w ofercie studiów. Z tego względu wyniki z poprzednich lat nie są wiarygodną podstawą do prognozowania wyników tegorocznej rekrutacji.