uz-logo-pion-2.png

Sprawdź szczegółowe zasady przeliczania punktów rekrutacyjnych:

Uprawnione do podjęcia studiów są osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów.

Kandydaci przyjmowani są według kolejności na liście rankingowej, sporządzonej na podstawie punktacji uzyskanej za:

  1. wynik ukończenia studiów wpisany do dyplomu (ocena na dyplomie)
    • możliwość uzyskania:  3 - 5 punktów rekrutacyjnych
  2. zgodność/pokrewieństwo ukończonego kierunku z kierunkiem wybranym lub rozmowę kwalifikacyjną
    • możliwość uzyskania:  0 - 2 punktów rekrutacyjnych

Jako kryterium dodatkowe brana jest pod uwagę liczba punktów za przeliczoną ocenę z egzaminu dyplomowego. W przypadku nie wpisania oceny z egzaminu dyplomowego do systemu rekrutacyjnego przyjmuje się liczbę punktów zero.

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia powinien posiadać kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, w szczególności:

  • być wyposażony w wiedzę teoretyczną na temat nowych i tradycyjnych mediów oraz komunikacji społecznej;
  • znać język angielski na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
  • posiadać umiejętność poprawnego i sprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie;
  • mieć wiedzę z zakresu funkcjonowania współczesnego społeczeństwa, struktury wybranych instytucji społecznych i kulturalnych.

SPRAWDŹ:

dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna kierunkiem:

zgodnym jest: pokrewnym są:
  • dziennikarstwo i komunikacja społeczna
  • wszystkie filologie
  • filologia polska
  • kierunki mieszczące się w dziedzinie nauk humanistycznych lub społecznych

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

2

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

1

wyjaśnienie:

  • kierunek zgodny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia jest to ten sam kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia z tytułem licencjata (lub równorzędnym w przypadku ukończenia studiów za granicą)
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany za zgodny

wyjaśnienie:

  • kierunek pokrewny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia  jest to kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia inny niż wybrany kierunek studiów drugiego stopnia i wskazany powyżej
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany jako pokrewny

Dodatkowych punktow rekrutacyjnych nie przypisuje się w przypadku:

  • gdy ukończony przez kandydata kierunek studiów nie jest ani zgodny, ani pokrewny z kierunkiem studiów drugiego stopnia.

Na przykład kandydat po kierunku :

  • studiów pierwszego stopnia dziennikarstwo i komunikacja społeczna, otrzymuje - 2 punkty
  • studiów pierwszego stopnia filologia polska, otrzymuje - 1 punkt
  • studiów pierwszego stopnia biologia, otrzymuje - 0 punktów
  • studiów drugiego stopnia (tytuł magistra) dziennikarstwo i komunikacja społeczna, otrzymuje - 0 punktów

Kandydat, który ukończył studia na kierunku innym niż zgodny lub pokrewny, zobowiązany jest przystąpić do rozmowy kwalifikacyjnej, dotyczącej zagadnień z zakresu treści podstawowych i kierunkowych objętych programem studiów pierwszego stopnia na wybranym kierunku studiów.

Rozmowa kwalifikacyjna punktowana jest w skali 0 – 1 punkt

gdzie:

  • 1 punkt – oznacza, że kandydat zdał rozmowę kwalifikacyjną, i może być kwalifikowany na studia,
  • 0 punktów - oznacza, że kandydat nie zdał rozmowy kwalifikacyjnej, i nie będzie przyjęty na studia.

Wynik ukończenia studiów (S) uzyskany na dyplomie wg skali ocen stosowanej na innej uczelni niż UZ,

przelicza się na wynik (N) - wg skali ocen stosowanej na UZ

zgodnie z wzorem:  N = 3 (S - m) / ( M - m ) + 2

przy oznaczeniach:

S - wynik uzyskany według skali ocen stosowanej na innych uczelni,

M – jest maksymalną oceną według skali stosowanej na innej uczelni.,

m – minimalną (dopuszczającą/kwalifikującą) oceną według skali stosowanej na innej uczelni.

Skalą (N) stosowaną na UZ jest skala: 5,0- 2,0, (gdzie M = 5,0; m = 2,0).

  1. Poziomy komunikowania społecznego – od komunikacji interpersonalnej do ruchów
  2. Tendencje językowe we współczesnych mediach tradycyjnych i nowych
  3. Poprawność języka w przekazie medialnym i najczęstsze odstępstwa od normy.
  4. Znaczenie kultury języka w pracy
  5. Katalog środków stylistycznych dziennikarza informacyjnego i
  6. Kreatywność językowa współczesnych przekazów
  7. Zasady retoryki
  8. Retoryczne ukształtowanie współczesnych przekazów
  9. Źródła informacji
  10. Perswazja a manipulacja – propagowanie poglądów w mediach dawniej i dziś.
  11. Etyka wypowiedzi dziennikarskiej zasady i
  12. Dziennikarstwo internetowe – jak technologia zmienia profesję?
  13. Systematyka gatunków dziennikarskich (gatunki informacyjne i publicystyczne).
  14. Gatunki prasowe, radiowe, telewizyjne, internetowe – podobieństwa i różnice.
  15. Nowe media jako narzędzie budowania społeczności sieciowej i kultury
  16. Opinia publiczna i proces jej kształtowania.
  17. Etapy rozwoju mediów Przełomy w historii prasy, radia i telewizji.
  18. System medialny w Polsce na tle porównawczym.
  19. Rola mediów w życiu kulturalnym miasta i
  20. Kultura popularna i jej znaczenie we współczesnych przekazach
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18