W rekrutacji punktowane są:
UWAGA:
|
|
Kandydat we wniosku o przyjęcie na studia wybiera dwie specjalności:
Przy czym o przyjęciu na specjalność decyduje dziekan wydziału, w ramach istniejących na wydziale możliwości kształcenia na specjalnościach |
JAK PRZELICZYĆ PUNKTY:
Egzamin maturalny jest przeprowadzany w Polsce przez Centralną Komisję Egzaminacyjną od 2005 roku w liceach, a od 2006 roku w technikach. Jego wyniki są wyrażone w skali od 0 do 100%.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
LP = 0,15 p1 + 0,2 p2 + 0,15 o1 + 0,2 o2 + 0,3 x2
gdzie:
p1 – oznacza punkty za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym
p2 – oznacza punkty za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
o1 – oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym
o2 – oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
x2 – oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany, ale inny niż język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
przy czym:
European Baccalaureate (matura europejska) – prawo do wydawania tego typu świadectw posiadają jedynie Szkoły Europejskie i szkoły akredytowane. Listę szkół oferujących naukę w ramach tego programu można znaleźć na stronie organizacji: www.eursc.org. Maturę europejską zdaje się w formie pięciu egzaminów pisemnych i trzech egzaminów ustnych. Każda ocena wystawiana jest w skali 1–10.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
LP = 0,15 p1 + 0,2 p2 + 0,15 o1 + 0,2 o2 + 0,3 x2
gdzie:
p1 – oznacza punkty za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu EB na poziomie podstawowym
p2 – oznacza punkty za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu EB na poziomie rozszerzonym
o1 – oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu EB na poziomie podstawowym
o2 – oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu EB na poziomie rozszerzonym
x2 – oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany, ale inny niż język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu EB na poziomie rozszerzonym
przy czym:
International Baccalaureate Diploma (matura międzynarodowa IB) jest to kwalifikacja międzynarodowa odpowiadająca polskiej maturze, organizowana przez szkoły akredytowane przez International Baccalaureate (listę takich szkół można znaleźć na stronie organizacji: www.ibo.org). Egzamin ten charakteryzuje się tym, że na dyplomie matury międzynarodowej znajdują się oceny z sześciu lub siedmiu przedmiotów, wyrażone w skali od 1 do 7.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
LP = 0,15 p1 + 0,2 p2 + 0,15 o1 + 0,2 o2 + 0,3 x2
gdzie:
p1 – oznacza punkty za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu IB na poziomie SL
p2 – oznacza punkty za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu IB na poziomie HL
o1 – oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu IB na poziomie SL
o2 – oznacza punkty za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu IB na poziomie HL
x2 – oznacza punkty za jeden przedmiot wybrany, ale inny niż język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu IB na poziomie HL
przy czym:
Matura zagraniczna jest to dokument spoza polskiego systemu edukacji, który w kraju jego wydania uprawnia do podjęcia studiów.
uwaga! Jeżeli kandydat nie wgra skanów wymaganych dokumentów w terminie, wówczas uzyska zero (0) punktów rekrutacyjnych, co może skutkować nieprzyjęciem na studia.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
LP = 0,15 p1 + 0,2 p2 + 0,15 o1 + 0,2 o2 + 0,3 x2
gdzie:
p1 – oznacza punkty/ocenę za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym
p2 – oznacza punkty/ocenę za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
o1 – oznacza punkty/ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym
o2 – oznacza punkty/ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
x2 – oznacza punkty/ocenę za jeden przedmiot wybrany, ale inny niż język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym
przy czym:
P = 98 ( S-m) / (M – m) + 2,
gdzie S - jest przeliczaną oceną, M – maksymalną, m – minimalną (dopuszczającą – kwalifikującą) oceną według skali stosowanej w szkole zagranicznej;
Sprawdź jak przeliczyć swoje punkty >>>
Egzamin dojrzałości jest to egzamin przeprowadzany w Polsce w szkołach średnich do 2004 roku w liceach , a od 2006 roku w technikach. Egzamin ten charakteryzuje się tym, że jego wyniki są wyrażone w skali od 2 do 5 (do roku 1991) lub od 1 do 6 (w latach późniejszych).
uwaga! Jeżeli kandydat posiada zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów z OKE, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty to posiadane przez niego wyniki będą przez komisje rekrutacyjne przeliczane w skali 1 procent = 1 punkt i przypisywane do przedmiotów, i poziomów nowej matury. W tym celu kandydat zobowiązany jest wgrać na swój profil rekrutacyjny skany dokumentów uprawniających do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz innych dokumentów wymaganych do podjęcia studiów w kraju ich wydania. Brak wgrania skanów wskazanego dokumentu w terminie może skutkować uzyskaniem zero (0) punktów rekrutacyjnych i nieprzyjęciem na studia.
Liczba punktów rekrutacyjnych (LP) wyliczana jest według wzoru:
LP = 0,15 p1 + 0,2 p2 + 0,15 o1 + 0,2 o2 + 0,3 x2
gdzie:
p1 – oznacza ocenę za przedmiot język polski z części ustnej egzaminu dojrzałości
p2 – oznacza ocenę za przedmiot język polski z części pisemnej egzaminu dojrzałości
o1 – oznacza ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części ustnej egzaminu dojrzałości
o2 – oznacza ocenę za przedmiot język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu dojrzałości
x2 – oznacza ocenę za jeden przedmiot wybrany, ale inny niż język obcy nowożytny z części pisemnej egzaminu dojrzałości
przy czym:
Laureaci oraz finaliści olimpiad stopnia centralnego uzyskują 100 % punktów rekrutacyjnych z każdego przedmiotu branego pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym opartym wyłącznie na konkursie świadectw.
Na kierunku pedagogika uwzględniane są nastepujące olimpiady:
Laureaci konkursów ogólnopolskich, uzyskują 100 % punktów rekrutacyjnych z każdego przedmiotu branego pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym opartym wyłącznie na konkursie świadectw.
Na kierunku pedagogika uwzględniane są nastepujące konkursy:
Na kierunku tym nie publikujemy progów punktowych. Rekrutacja na naszej Uczelni polega na zakwalifikowaniu kandydatów o największej liczbie punktów rekrutacyjnych w ramach uchwalonego limitu miejsc. Na wyniki rekrutacji w danym roku akademickim wpływ ma wiele zmiennych często, niezależnych od samych kandydatów, jak i od uczelni. Do czynników, które mają wpływ na znaczenie różnic w danym roku akademickim, należy zaliczyć: stopień trudności matury, zainteresowanie danym kierunkiem studiów, limity miejsc, kryteria kwalifikacji czy zmiany w ofercie studiów. Z tego względu wyniki z poprzednich lat nie są wiarygodną podstawą do prognozowania wyników tegorocznej rekrutacji.
Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu sprawdzenie ogólnej wiedzy kandydata pod kątem podjęcia przez niego studiów na określonym kierunku, poziomie, profilu i jest:
ZAGADNIENIA:
1. Jakie ma Pani/Pan doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą?
2. Dlaczego chce Pani / Pan studiować pedagogikę?
3. Jaka jest rola rodziny w procesie wychowania?
4. Gdyby Pani/Pan miała zająć się dziećmi stojącymi na dworze i nudzącymi się, co by Pani/Pan im zaproponował?
5. Proszę wymienić nazwisko jakiegoś pedagoga, niekoniecznie z Polski i coś o nim powiedzieć, o jego pracy.
6. W jakie zabawy można bawić się z młodzieżą, wymień jedną ruchową i jedną statyczną?
7. Proszę wybrać jedną osobę z dwóch podanych: Korczak i Montessori, coś o tej osobie powiedzieć?
8. Co zrobić, aby włączyć dziecko do zabawy?
9. Co jest dla Pani/Pana najważniejsze w przyszłej pracy zawodowej?
10. Kiedy dziecko sprawia problem w grupie, jest zaborcze, z kim należy o tym porozmawiać?
11. Jakie ma Pani/Pan doświadczenie w ocenianiu dzieci?
12. W pracy z grupą, liczy się jednostka, czy grupa?
13. Jakie zagrożenie niesie współczesność dla procesu wychowania ?
15. Jak ciekawie można spędzać czas wolny z dziećmi?
16. Jakie wyzwania obserwuje Pani / Pan w opiece nad dziećmi w rodzinie a jakie w szkole?
17.Dlaczego Pani / Pana zdaniem współczesna młodzież jest mało samodzielna życiowo?
18. Jakie autorytety są potrzebne współczesnej młodzieży?
19.Jakimi kompetencjami powinien się charakteryzować współczesny pedagog (specjalista w pracy opiekuńczej i wychowawczej) ?
20.Jakie instytucje opieki i wychowania dzieci, młodzieży Pani / Pana zdaniem najlepiej spełniają założone funkcje?