uz-logo-pion-2.png

studia II stopnia

Po ukończeniu studiów będziesz przygotowany do podejmowania działań pedagogicznych w sposób spełniający wysokie standardy, we  współpracy z innymi profesjonalistami w parciu o zaufanie i wspólnotę celów. Będziesz mógł wybrać spośród specjalności przygotowujących do ważnych społecznie zawodów:

  • Logopedia (tylko studia stacjonarne),
  • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka,
  • Pomoc społeczna i socjoterapia,

MOŻLIWOŚĆ ZATRUDNIENIA:

Po ukończeniu studiów, zgodne ze studiowaną specjalnością, będziesz przygotowany do aktywności w różnych obszarach działań edukacyjnych oraz do pracy w szkolnictwie i placówkach oświatowych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, systemie pomocy społecznej, poradniach specjalistycznych, administracji państwowej i samorządowej, a także instytucjach profilaktyki społecznej.

Uprawnione do podjęcia studiów są osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów.

Kandydaci przyjmowani są według kolejności na liście rankingowej, sporządzonej na podstawie punktacji uzyskanej za:

  1.  wynik ukończenia studiów wpisany do dyplomu (ocena na dyplomie)
    • możliwość uzyskania:  3 - 5 punktów rekrutacyjnych
  2. zgodność albo pokrewieństwo kierunku ukończonych studiów z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia
    • możliwość uzyskania:  0 - 2 dodatkowych punktów rekrutacyjnych

Jako kryterium dodatkowe brana jest pod uwagę liczba punktów za przeliczoną ocenę z egzaminu dyplomowego. W przypadku nie wpisania oceny z egzaminu dyplomowego do systemu rekrutacyjnego przyjmuje się liczbę punktów zero.

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunku pedagogika ma prawo wskazać w jednym wniosku o przyjęcie na studia – poza specjalnością, na którą chce być przyjęty w pierwszej kolejności – dodatkowo drugą specjalność, na którą chciałby być zakwalifikowany w ramach wolnych miejsc i może być kwalifikowany wg obowiązujących dla danego kierunku warunków i trybu oraz harmonogramu rekrutacji. Jednakże zostanie na niego kwalifikowany wyłącznie gdy:

  • nie zostanie zakwalifikowany do przyjęcia na pierwszą wskazaną we wniosku specjalność,
  • na drugiej wybranej we wniosku specjalności – będą wolne miejsca (czyli niewypełnione przez kandydatów, którzy wybrali tą specjalność jako pierwszą we wniosku),
  • na drugiej wybranej we wniosku specjalności – spełni wszystkie wymogi rekrutacyjne i uzyska odpowiednią liczbę punktów rekrutacyjnych wymaganych do zakwalifikowania zgodnie z zasadami rekrutacji określonymi dla tej specjalności.

Kandydaci we wniosku o przyjecie na studia deklarują dwie specjalności sposród:

  • logopedia
    • wyłącznie na studiach stacjonarnych
    • uprawniony do podjęcia studiów na tej specjalności jest kandydat, który ukończył studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika o specjalności logopedycznej lub studia magisterskie na kierunku logopedia (zaliczone minimum 800 godzin kształcenia logopedycznego);
  • pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka
  • pomoc społeczna i socjoterapia

O wpisie na listę studentów na wskazaną specjalność decyduje dziekan wydziału, w ramach istniejących na wydziale możliwości kształcenia na specjalnościach

ped1.png


Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia powinien posiadać kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku studiów pedagogika, a w szczególności powinien posiadać:

  • uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę,
  • pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice),
  • umiejętność wykorzystywania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych,
  • rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki.

SPRAWDŹ:

Wynik ukończenia studiów (S) uzyskany na dyplomie wg skali ocen stosowanej na innej uczelni niż UZ,

przelicza się na wynik (N) - wg skali ocen stosowanej na UZ

zgodnie z wzorem:  N = 3 (S - m) / ( M - m ) + 2

przy oznaczeniach:

S - wynik uzyskany według skali ocen stosowanej na innych uczelni,

M – jest maksymalną oceną według skali stosowanej na innej uczelni.,

m – minimalną (dopuszczającą/kwalifikującą) oceną według skali stosowanej na innej uczelni.

Skalą (N) stosowaną na UZ jest skala: 5,0- 2,0, (gdzie M = 5,0; m = 2,0).

dla kierunku pedagogika kierunkiem:

zgodnym jest: pokrewnym są:
  • pedagogika (zgodnosć kierunku rozumiana jest jako zgodnosć łącznie kierunku i specjalnosci)
  • pedagogika (pokrewieństwo kierunku rozumiane jest jako zgodnosć tylko kierunku)

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

2

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

1

wyjaśnienie:

  • kierunek zgodny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia jest to ten sam kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia z tytułem licencjata (lub równorzędnym w przypadku ukończenia studiów za granicą)
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany za zgodny

wyjaśnienie:

  • kierunek pokrewny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia  jest to kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia wskazany powyżej
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany jako pokrewny

Dodatkowych punktow rekrutacyjnych nie przypisuje się w przypadku:

  • gdy ukończony przez kandydata kierunek studiów nie jest ani zgodny, ani pokrewny z kierunkiem studiów drugiego stopnia.
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18