uz-logo-pion-2.png

studia II stopnia

Studia na kierunku socjologia umożliwiają łączenie wiedzy socjologicznej z praktyką w zakresie testowania, tworzenia i ewaluacji produktów i usług cyfrowych, a także tworzenia strategii komunikacyjnych, kreowania i prowadzenia procesów komunikowania. Absolwenci kierunku zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia badań społecznych i analiz wspierających procesy decyzyjne, komunikację i kształtowanie wizerunku w organizacjach reprezentujących sektor publiczny, prywatny i pozarządowy.


MOŻLIWOŚĆ ZATRUDNIENIA:

Absolwent zdobywa umiejętności i kompetencje pozwalające podejmować pracę w roli eksperta w ośrodkach badań marketingowych, w firmach zajmujących się User Experience, kampaniami medialnymi i reklamowymi oraz jako specjalista w zakresie tworzenia wewnętrznych i zewnętrznych strategii komunikacyjnych, social relation, w instytucjach i firmach zajmujących się doradztwem i consultingiem, działach HR, w ośrodkach badania opinii społecznej oraz instytucjach administracji państwowej różnych szczebli.

Uprawnione do podjęcia studiów są osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów.

Kandydaci przyjmowani są według kolejności na liście rankingowej, sporządzonej na podstawie punktacji uzyskanej za:

  1.  wynik ukończenia studiów wpisany do dyplomu (ocena na dyplomie)
    • możliwość uzyskania:  3 - 5 punktów rekrutacyjnych
  2. zgodność albo pokrewieństwo kierunku ukończonych studiów z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia
    • możliwość uzyskania:  0 - 2 dodatkowych punktów rekrutacyjnych

Jako kryterium dodatkowe brana jest pod uwagę liczba punktów za przeliczoną ocenę z egzaminu dyplomowego. W przypadku nie wpisania oceny z egzaminu dyplomowego do systemu rekrutacyjnego przyjmuje się liczbę punktów zero.

s1.png


Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia powinien posiadać kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku studiów socjologia, a w szczególności powinien:

  • znać i rozumieć podstawowe pojęcia wybranych subdziedzin socjologii,
  • posiadać pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i technik badań społecznych, ich specyfiki, ograniczeń i obszarów zastosowania,
  • posiadać pogłębioną wiedzę o normach i regułach organizujących struktury i instytucje społeczne,
  • umieć zaplanować i zrealizować badanie społeczne przy użyciu zaawansowanych ilościowych i jakościowych metod i technik badań socjologicznych.

SPRAWDŹ:

dla kierunku socjologia kierunkiem:

zgodnym jest: pokrewnym są:
  • socjologia
  • administracja publiczna
  • bezpieczeństwo narodowe
  • ekonomia
  • filologie
  • filologia polska
  • filozofia
  • historia
  • pedagogika
  • politologia
  • psychologia
  • stosunki międzynarodowe

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

2

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

1

wyjaśnienie:

  • kierunek zgodny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia jest to ten sam kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia z tytułem licencjata (lub równorzędnym w przypadku ukończenia studiów za granicą)
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany za zgodny

wyjaśnienie:

  • kierunek pokrewny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia  jest to kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia inny niż wybrany kierunek studiów drugiego stopnia i wskazany powyżej
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany jako pokrewny

Dodatkowych punktow rekrutacyjnych nie przypisuje się w przypadku:

  • gdy ukończony przez kandydata kierunek studiów nie jest ani zgodny, ani pokrewny z kierunkiem studiów drugiego stopnia.

Na przykład kandydat po kierunku :

  • studiów pierwszego stopnia socjologia, otrzymuje - 2 punkty
  • studiów pierwszego stopnia historia, otrzymuje - 1 punkt
  • studiów pierwszego stopnia matematyka, otrzymuje - 0 punktów

Wynik ukończenia studiów (S) uzyskany na dyplomie wg skali ocen stosowanej na innej uczelni niż UZ,

przelicza się na wynik (N) - wg skali ocen stosowanej na UZ

zgodnie z wzorem:  N = 3 (S - m) / ( M - m ) + 2

przy oznaczeniach:

S - wynik uzyskany według skali ocen stosowanej na innych uczelni,

M – jest maksymalną oceną według skali stosowanej na innej uczelni.,

m – minimalną (dopuszczającą/kwalifikującą) oceną według skali stosowanej na innej uczelni.

Skalą (N) stosowaną na UZ jest skala: 5,0- 2,0, (gdzie M = 5,0; m = 2,0).

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18