uz-logo-pion-2.png

Sprawdź szczegółowe zasady przeliczania punktów rekrutacyjnych:

Uprawnione do podjęcia studiów są osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów.

Kandydaci przyjmowani są według kolejności na liście rankingowej, sporządzonej na podstawie punktacji uzyskanej za:

  1. wynik ukończenia studiów wpisany do dyplomu (ocena na dyplomie)
    • możliwość uzyskania:  3 - 5 punktów rekrutacyjnych
  2. zgodność/pokrewieństwo ukończonego kierunku z kierunkiem wybranym lub rozmowę kwalifikacyjną
    • możliwość uzyskania:  0 - 2 punktów rekrutacyjnych

Jako kryterium dodatkowe brana jest pod uwagę liczba punktów za przeliczoną ocenę z egzaminu dyplomowego. W przypadku nie wpisania oceny z egzaminu dyplomowego do systemu rekrutacyjnego przyjmuje się liczbę punktów zero.

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia powinien posiadać kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku biologia, w szczególności powinien posiadać:

  • wiedzę w zakresie wybranych faktów i pojęć przyrodniczych,
  • umiejętność opisywania i interpretowania podstawowych zjawisk i procesów biologicznych,
  • znajomość podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w naukach przyrodniczych,
  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów przyrodniczych.

SPRAWDŹ:

dla kierunku ochrona srodowiska kierunkiem:

zgodnym jest: pokrewnym są:
  • ochrona srodowiska
  • biologia
  • biomonitoring i zarządzanie srodowiskiem

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

2

liczba dodatkowych punktow rekrutacyjnych:

1

wyjaśnienie:

  • kierunek zgodny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia jest to ten sam kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia z tytułem licencjata, inżyniera (lub równorzędnym w przypadku ukończenia studiów za granicą)
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany za zgodny

wyjaśnienie:

  • kierunek pokrewny z wybranym kierunkiem studiów drugiego stopnia  jest to kierunek ukończonych studiów pierwszego stopnia inny niż wybrany kierunek studiów drugiego stopnia i wskazany powyżej
  • dyplom z tytułem magistra nie jest uznawany za pokrewny

Dodatkowych punktow rekrutacyjnych nie przypisuje się w przypadku:

  • gdy ukończony przez kandydata kierunek studiów nie jest ani zgodny, ani pokrewny z kierunkiem studiów drugiego stopnia.

Na przykład kandydat po kierunku :

  • studiów pierwszego stopnia ochrona srodowiska, otrzymuje - 2 punkty
  • studiów pierwszego stopnia biologia, otrzymuje - 1 punkt
  • studiów pierwszego stopnia inżynieria srodowiska , otrzymuje - 0 punktów

Kandydat, który ukończył studia na kierunku innym niż zgodny lub pokrewny, zobowiązany jest przystąpić do rozmowy kwalifikacyjnej, dotyczącej zagadnień z zakresu treści podstawowych i kierunkowych objętych programem studiów pierwszego stopnia na wybranym kierunku studiów.

Rozmowa kwalifikacyjna punktowana jest w skali 0 – 1 punkt

gdzie:

  • 1 punkt – oznacza, że kandydat zdał rozmowę kwalifikacyjną, i może być kwalifikowany na studia,
  • 0 punktów - oznacza, że kandydat nie zdał rozmowy kwalifikacyjnej, i nie będzie przyjęty na studia.

Wynik ukończenia studiów (S) uzyskany na dyplomie wg skali ocen stosowanej na innej uczelni niż UZ,

przelicza się na wynik (N) - wg skali ocen stosowanej na UZ

zgodnie z wzorem:  N = 3 (S - m) / ( M - m ) + 2

przy oznaczeniach:

S - wynik uzyskany według skali ocen stosowanej na innych uczelni,

M – jest maksymalną oceną według skali stosowanej na innej uczelni.,

m – minimalną (dopuszczającą/kwalifikującą) oceną według skali stosowanej na innej uczelni.

Skalą (N) stosowaną na UZ jest skala: 5,0- 2,0, (gdzie M = 5,0; m = 2,0).

  1. Oczyszczanie ścieków.
  2. Oczyszczanie wody.
  3. Składowanie odpadów.
  4. Zrównoważony rozwój i potrzeby cywilizacyjne człowieka.
  5. Geologia - budowa geologiczna Polski.
  6. Bioremediacja
  7. Oleje roślinne, Biodiesel, Bioetanol.
  8. Meteorologia i Klimatologia – przedmiot i cel badań.
  9. NGO (organizacje pozarządowe) w Polsce i na świecie.
  10. Programy ochrony środowiska w Polsce.
  11. Metody inwentaryzacji wybranych grup zwierząt (ptaki, ssaki, płazy i gady).
  12. Hydrologia jako nauka o krążeniu wody w przyrodzie.
  13. Podstawowa powierzchniowa jednostka hydrologiczna.
  14. Gleba i jej funkcja w ekosystemie.
  15. Charakterystyka podstawowych grup systematycznych (gromad) roślin.
  16. Charakterystyka roślin okrytozalążkowych, z uwzględnieniem procesu rozmnażania.
  17. Etapy cyklu życiowego roślin. Wzrost i rozwój.
  18. Tolerancja ekologiczna organizmów.
  19. Interakcje międzygatunkowe.
  20. Sukcesja ekologiczna.
  21. Ekologia krajobrazu.
  22. Narządy zmysłów.
  23. Układ krążenia.
  24. Układ pokarmowy.
  25. Układ krwionośny.
  26. Budowa i struktura białek.
  27. Klasyfikacja enzymów i mechanizm katalizy enzymatycznej.
  28. Budowa i funkcja ATP w komórce.
  29. Budowa i funkcja fizjologiczna kwasów nukleinowych w komórce eukariotycznej.
  30. Budowa ściany komórkowej bakterii gramdodatnich i gramujemnych.
  31. Podział troficzny bakterii ze względu na wykorzystanie różnych źródeł węgla i energii.
  32. Pojęcie genu, struktura genów u bakterii i eukariota.
  33. Zasady dziedziczenia mendlowskiego wraz z przykładami.
  34. Pojęcie układu termodynamicznego, jego otoczenia oraz parametrów i funkcji stanu go opisujących.
  35. I i II zasada termodynamiki w układach biologicznych.
  36. Bilans cieplny organizmów stałocieplnych.
  37. Wiadomości podstawowe biotechnologii (definicja, okresy rozwoju, podstawowe elementy biotechnologii, cechy charakterystyczne, podział biotechnologii, zalety procesów biotechnologicznych)
  38. Metody oznaczeń ilościowych w analizie chemicznych zanieczyszczeń środowiska.
  39. Fizyczne metody analizy chemicznej.
  40. Rodzaje roztworów. Sposoby wyrażania stężeń roztworów.
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18